dissabte, 10 de juliol del 2010

SOM UNA NACIÓ

Mai he estat una catalanista d'aquelles que protesten perquè no s'etiqueta en català, o que considera que no s'ha d'anar al cinema si la pel.lícula no és en català, ni em molesta que no em parlin en català. No m'agraden les banderes de cap lloc, parlo en català però utilitzo sovint el castellà i m'encanta ser bilingüe, l' espamyol es va imposar en el seu moment però afortunadament no és el meu cas.
Per a mi, ser català o no ser-ho no és tan important, totes les nacionalitats, totes les identitats són importants. Ser d'un lloc o no ser-ho, haver nascut en un lloc o en un altre, no és res més que una casualitat. Totes les cultures són respectables. Per aquesta raó, avui vull protestar, perquè NO ESTAN RESPECTANT LA MEVA CULTURA.
El govern d'Espanya, format per polítics que alguns d´ells no només són uns incompetents sinó que a més a més, fan una pudor de franquisme repugnant (d'un bàndol o d'un altre), ha decidit retallar el nostre Estatut, ha decidit que Catalunya no és una nació, que no reconeix la seva història i entre moltes altres imbecilitats, diuen que l'espanyol -i no el català- és la seva primera llengua.
Sincerament, el govern espanyol no ha de decidir per Catalunya, ni tampoc els seus polítics, alguns d'ells ben estúpids, per aquesta raó, més valdria que tanquessin la claveguera que tenen per boca. I si creieu que m'estic passant amb el que dic és que no esteu entenent la postura del govern espanyol, perquè aquesta repressió brutal i injusta contra Catalunya és perfectament condemnable i ofensiva i els està deixant com a franquistes zombis aixecant-se de les seves podrides tombes. Jo com a catalana, tinc dret a protestar i a defensar-me d'aquesta espantosa agressió, d'aquesta repressió insultant, indigna d'un govern democràtic i del segle XXI.
Tenint en compte el lamentable currículum del govern espanyol més valdria que aprenguessin d'una vegada (que ja tarden) i es comportessin com cal respectant les cultures alienes i deixant de comportar-se amb tanta xenofobia. Ningú els obliga a ser catalans, ells no poden obligar als altres a ser espanyols.
El govern espanyol ha fet gala d'una falta de cultura sorprenent ja que fins i tot no reconeixen la història de Catalunya, quan aquesta és una realitat objectiva, no una llegenda ni una opinió amb la que es pugui estar d'acord o no.
La cultura catalana, probablement és minoritària, però això no li resta pas valor. Totes les cultures, totes les identitats mereixen respecte i reconeixement.
Obriu els ulls i mireu qui ens està governant: individus incultes, ignorants, mandrosos, repressors, ridículs i corruptes que estàn portant a la ruïna el país que tan diuen estimar i que mostren la seva poca cultura pretenent esclafar la cultura dels altres. És un perill que personatges així de menyspreables tinguin tant poder i ja estem veient les conseqüències.
Fem-los fora!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada