dijous, 3 de maig del 2012

6ª TEMPORADA D' ARKANUM: LES FORCES DE LA NATURA



 Gairebé no puc ni creure que estigui a la sisena temporada d' Arkanum! Amb les dificultats de la vida quotidiana poder fer front a una responsabilitat així és un repte. L' emoció d' estar amb vosaltres cada divendres és molt gran i lluito per mantenir-la. No falto a la cita malgrat que sovint tinc una vida ben complicada i la salut m' ha jugat en contra moltes vegades. 


A finals de l' any passat van operar-me d' una poliposis nasal que feia temps que tenia pendent de resoldre. La malaltia m' ha fet la vida impossible: respirar era un esforç, constantment patia problemes derivats: sinusitis, otitis, bronquitis, mals de cap, dificultats per dormir, pèrdua o disminució dels sentits del gust i l' olfacte... per no parlar ja de la veu nasal que he lluitat per dissimular però que hi ha hagut moments en que era un enemic massa poderós. L' obstrucció nasal constant ja no tenia res a veure a l' al.lèrgia ocasional, hi ha hagut moments més dolents i altres de menys però ha estat un infern. La meva formació en tècniques de veu m' ha ajudat en alguns moments a dissimular la veu nasal que m' estava perjudicant tant en la ràdio com en la meva faceta d' actriu. Aquella veu no era la meva! L' operació era molt necessària, els pòlips s' havien d' extirpar, però amb l' excusa de la crisi, la meva operació es va anar atrassant cada vegada i la meva malaltia anava perjudicant-me més. Finalment però, el dia va arribar i després de l' experiència desagradable de l' operació i del post-operatori (detesto els hospitals, ja ho he dit en alguns programes sobre hospitals encantats) la meva millora va ser extraordinària! Podia respirar lliurement, havia recuperat els meus sentits (jo sóc molt sensorial, m' agrada recrear-me en tots els meus sentits i perdre-l' s m' era insuportable), parlar no era un esforç i la meva veu tornava a sonar com abans de la malaltia! M' havien tornat la vida. La recuperació total, però, és lenta. Encara tinc algunes crostes a l' interior del nas que a vegades encara em tapen una mica però res a veure, la cicatrització va millorant i estic molt bé, estic... DESTAPADA! LLIURE! 
Aquest canvi meravellós m' ha influït molt en aquesta sisena temporada, lliure per parlar, donar matissos i sentir la meva veu sense nasalitats està sent meravellós. Dóno les gràcies! Però com us he dit amics i amigues d' Arkanum, en cap moment he faltat a la nostra cita setmanal.  Malalta i feta pols m' he posat davant el micro, ho he fet per convicció. Ara que ja estic bé, ho gaudeixo més que mai.


I ara parlem breument d' algunes característiques d'aquesta sisena temporada, a més a més de la meva salut recuperada. Totes les temporades tenen una varietat de temes, però sempre n' hi ha algún que destaca especialment o una tendència que val la pena mencionar. Aquesta temporada, sense cap mena de dubte, la Naturalesa ha estat una constant. Els arbres i la seva màgia estan omplint uns quants programes d' aquesta temporada, els rituals, els esperits de la Natura... També estic preparant un programa sobre l' aigua i el seu poder màgic (pous i fonts dels desitjos, el mar, divinitats aquàtiques...) i a vegades penso que possiblement (encara no és segur) faré un programa sobre la màgia dels animals, que en tenen molta, el gat mateix, com hem vist en altres ocasions.

La màgia de la Natura ha tingut també força en algún programa de fades ple de missatges a favor de la Natura i de com ens transforma aquesta. El tema també ha sorgit en un programa dedicat a les llegendes artúriques, on el mag Merlí beu del poder màgic dels boscos en la major part dels casos. 


La necessitat de tornar cap a la Natura no es pot negar. Sense ella no som res. Les brutals agressions ambientals ens estàn perjudicant greument en tots els sentits i ho estem pagant molt car. He comprovat que en els meus moments més dolents, he sentit que podia agafar forces de nou, no només dels meus objectius, sinó que també podia recuperar-me quan estava en contacte amb els arbres, el mar, el cel... 
Les ciutats cada dia són pitjors i el sistema ens mata. La Natura està per damunt de tot això, ens cura de tot això i hem de salvar-la... la nostra vida també en depèn, no hi ha diners que curin certs mals. 

Aquest any doncs, gaudim de la màgia dels arbres, i també del mar, la lluna, els somnis, la nit... Juguem amb les fades, vivim les arts, visitem llocs encantats, transformem-nos en llops i endinsem-nos en llegendes cavalleresques...


Entre altres novetats, aquesta temporada trobem una molt bona campanya publicitària del programa, els montatges fotogràfics de Yolanda Queen, muntatges magistrals que cada setmana apareixen al facebook del programa.

Per acabar recordar també que Arkanum té un germà literari, el llibre "Contes inquietants" que he publicat recentment amb Ediciones Oblicuas. Els relats estàn inspirats en tot tipus de fenòmens extraordinaris i és una manera més de que junts seguim vivint misterioses aventures.

Gràcies pel vostre suport!


facebook del programa: http://www.facebook.com/pages/Arkanum/71507623059

facebook del llibre "Contes inquietants": http://www.facebook.com/pages/Contes-Inquietants/220339474739180

web per a comprar "Contes inquietants: www.edicionesoblicuas.com


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada