dijous, 12 de juny del 2014

FES EL QUE ESTIMES

Foto de Modrý
Una companya amb la que he coincidit a classes de dansa em va comentar que la seva família la pressiona per a que deixi les seves lliçons. Jo estic escandalitzada, la seva família no se'n dóna compte de que ella és feliç estudiant dansa?, no veuen com és d' important per a ella? No han vist que el que ella faci o deixi de fer és només cosa d' ella?, i no saben que l' art és de les coses més grans que hi ha a la vida?
Jo porto molts anys estudiant interpretació, dansa, música... i això és la meva vida. Adoro l'art i busco aprendre cada dia més. Dedico temps, força i diners a cada lliçó, malgrat que moltes vegades he tingut en contra molts factors però jo sempre he lluitat per seguir estudiant. He fet grans sacrificis. S' ha d' estudiar toda la vida!
Jo també cada cert temps sento genteta ignorant que em diuen que deixi les classes, que això és perdre el temps, que si val molts diners, que només són "hobbies"... Hobbies? Quina frivolitat és aquesta? Les meves activitats artístiques són la meva vida, és una ofensa que les considerin simples hobbies. Aquesta gent ridícula que a la seva vida mai ha sentit passió per a res, potser haurien d' aprendre a callar i a deixar en pau als altres. Aquesta gent profundament ignorant, insensible i inculta haurien de saber d' una maleïda vegada que l' art no és una pèrdua de temps ni un caprici, les actividats culturals són totalment necessàries, ens desenvolupen en molts sentits, ens donen felicitat, cultura... i poden ser també una professió (com en el meu cas i també en el d' ella que està començant a ser professora de dansa en diferents centres, sent ja més que una alumna), una feina molt satisfactòria i valuosa perquè no totes les feines han de ser horribles.  Em sembla fastigós que hi hagi tanta gent que pensi que fer quelcom artístic és perdre el temps, la veritat és que dedicar-te a allò que estimes i et desenvolupa és la millor manera d' aprofitar el teu temps.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada