diumenge, 2 de desembre del 2012

Nou blog: Mirall nocturn.


Començo una nova aventura literaria, un nou blog. No és gaire diferent d' "El Grimori de la gata negra" però sí que és una mica més oníric. Un blog dedicat a petits relats, reflexions, pensaments, somnis... Podriem dir que és una extensió d' aquest mateix blog. La decisió l' he pres també gràcies a alguns seguidors meus del facebook amb els qui he compartit experiències -escrites en castellà- a les que he volgut donar més sortida. Aquest blog que acaba de nèixer és "Espejo nocturno". Una de les seves característiques és que està escrit en castellà. La meva llengua materna és el català i escric molt en català però també he desenvolupat molta activitat a la meva vida en castellà (alguns relats per exemple) i el blog nou l' escric en castellà. El tema de la llengua és ben curiós. És absurd que alguns individus em retreguin utilitzar la meva pròpia llengua, a vegades amb l' excusa barata de que no em llegirà tanta gent. Això ja ho sé, però si em surt del cor escriure un text en català, l'escriuré en català ja que és la meva llengua i la meva expressió. No escric per aconseguir la fama (que no m' importa i ja tinc els meus recursos per arribar a la gent), escric per escriure i a Catalunya tenim dret a escriure i llegir en la nostra pròpia llengua per minoritària que sigui. Precisament les llengües minoritàries s' han de protegir i utilitzar més.
El mateix em passarà i ho sé, per escriure en castellà, disgustaré a més d' un. Alguns radicals catalans potser em veuràn com una traidora, però dic el mateix: sóc lliure per escriure i fer-ho en la llengua que vulgui i senti. M' encanten els idiomes i voldria saber-los tots i comunicar-me en tots. Si hi ha alguna informació en una llengua que no conec, jo m' esforço per aconseguir aquella informació sense demanar que canviïn la llengua per a mi i en el millor dels casos, busco aprendre/entendre aquella llengua ja que aprendre és el millor de la vida. 
Una altra cosa la tinc clara: faré el que em sembli, com a mi em sembli, agradi o no.

Després del tema llengua passaré al millor de tot que és el contingut: he volgut utilitzar la imatge del mirall per representar el nou blog. Aquest element cada cert temps apareix a Arkanum. El mirall em fascina, sento que hi ha una altra existència a través de la seva bella làmina reflectant. El mirall m' ha acompanyat sempre, no només en les accions més quotidianes, també en el meu constant aprenentatge artístic, en les meves classes de dansa en que veure' s, corregir-se i millorar cada dia és imprescindible. També és el meu company abans de sortir a l' escenari, un mut confident que observa com em transformo en el meu personatge, a través d' interiorització i també canvis d' actitud, maquillatge, vestuari i tot element de caracterització... El mirall en el món de l' art, el seu joc expressiu i sensual ha tingut sempre un gran poder que m' atreu constantment. El mirall també és una porta a un món màgic, desconegut i misteriós. És el que mostra el nostre aspecte però també amaga altres realitats, enganya, ens porta a altres dimensions, serveix per endevinar el futur, parlar amb els difunts... I jo l' he volgut utilitzar al blog pel fet que busco reflectir una part del meu interior: pensaments, il.lusions, emocions, reflexions, subconscient...
També apareix un altre concepte en el nom del blog: la nit. La nit és per a mi, el millor moment del dia. És quan estic millor, més activa, més feliç... tot s' intensifica. La nit és sensual i meravellosa. La nit i la seva reina, la lluna m' enamoren. La veritat és que trobo certs paral.lelismes entre el mirall i la lluna, tots dos tenen llum i foscor, tots dos mostren una cara i n' amaguen una altra...

Ara tinc dos blogs en els que desenvolupar-me. Espero fer-los crèixer tots dos de manera gradual i gratificant. Em resulta una bonica experiència i espero que per a vosaltres també. Així doncs ens veiem en aquests dos espais i on volgueu!

http://espejonocturno.blogspot.com.es/


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada